Tuesday 22 November 2011

22.11.2011 - Interview with Brian O'Neill, Dublin Institute of Technology



Brian O'Neill EU Kids Online (Çevrimiçi Avrupalı Çocuklar) araştırma Ekibinin bir parçası. Brian, bize niye burda olduğunu açıklar mısın?
Ben 25 ülkede araştırma yapan EU Kids Online ekibinin bir parçası olarak burdayım, Dublin'de görev yapıyorum. Bu araştırma Avrupa'daki Çocukları içeren en büyük araştırma, Türkiye de bu araştırmaya dahil. Araştırma geçen yıl 25 bin çocukla yapıldı ve bu yıl da sonuçları açıkladık. Ben de buraya Türkiye'nin sonuçları hakkında konuşmek için geldim.

Brian, dijital okuryazarlığı nasıl tanımlıyorsun?
Dijital okuryazarlık günümüz dünyasında yaşayabilmenin çok önemli bir parçası. Bilgi toplumunda yaşamayı sürdürebilmek için fotoğrak makinaları, bilgisayarlar gibi dijital aygıtları kullanma becerilerine sahip olmalı, bunları kullanıp diğer bireylerle iletişim halinde olabilmesidir. Benim için tanımı budur ve hepimizin de buna ihtiyacı var.

Çocuk forumu hakkındaki görüşlerinizi de alabilir miyiz?
Çocuk forumu harikaydı. Dün burda yürüttüğümüz araştırmayı sundum, Türkiye ayağında çalışan Doç Dr. Kürşat Çağıltay ile birlikte sunum yaptık, o da Türkiye ile ilgili sonuçları sundu. Güzeldi, birçok yorum ve soru aldık. Tüm Avrupa birbirinden farklı, Türkiye de farklı. Ancak birçok benzerlik de var, sosyal ağların kullanımı, oyun oynama, interneti eğlence için kullanma - bütün bunlar Türkie ve Avrupa'da benzerlikler gösteriyor.

No comments:

Post a Comment