Tuesday 22 November 2011

22.11.2011 - Interview with Khaled Mansour, UNICEF Director of Communications



Türkçe

Khaled Mansour UNICEF New York'ta İletişim Birimi'nin Başkanı olarak Görev alıyor. Khaled, çocuklar Bilgi ve İletişim teknolojilerinden nasıl faydalanabilirler?
Bu Forum'da öğrendiğim en önemli şeylerden biri benim çocuklar adına düşünp cevap veremeyeceğim, bu soruyu en iyi çocuklarcevaplayabilir. Ancak bir yetişkin ve bir baba olarak birçok fırsat görüyorum. Birçok eğitim olanağı var. Ben onların yaşındayken Halk kütüphanesine gider, aradığım kitapların ancak yarısını bulabilirdim. Ancak şimdi çocuklar anında bilgiye erişebiliyor, hatta onun doğruluğunu bile araştırabiliyorlar. İkinci olarak çocukların birbirleriyle iletişime geçebilme fırsatları. Ben çocukken arkadaşlarımın tümü benimle aynı caddede yaşıyordu. Eğer biraz daha enerjim olursa aşağı mahallelere inebiliyordum. Ancak şimdi arkadaşlarımın yarısı binlerce kilometre uzakta yaşıyorlar ama ben onlarla sürekli iletişim halindeyim.

İkinci soru olarak da bize Forum ve Çocuk Hakları Komitelerinin yaptıkları hakkındaki görüşlerinizi anlatır mısınız?
Çocuk Hakları Komiteleri hakkında birçok yeni şey öğrendim ve bu modelin başka birçok ülkede de oluşturulabileceğine inanıyorum. Çok etkili bir model ve demokratikleşmenin de ilk adımı, çünkü çocuklara yalnızca nasıl katılım haklarından yararlanacaklarını değil yetişkinlere de çocukların görüşlerine nasıl saygı duymaları gerektiğini gösteriyor. Çocuk forumu'nda ise Türkiye ile ilgili birçok yeni şey öğrendim, ayrıca çocuklar, yetişkinler, sivil toplum, hükümet yetkilileri arasındaki tartışmaları izlemek de benim için çok keyifliydi. Çok güzel sonuçlar elde edeceğimize inanıyorum.

No comments:

Post a Comment